Første gang du besøger selvbetjeningen, skal du oprettes som bruger*, kontakt klinikken med henblik på brugeroprettelsen og følg herefter nedenstående vejledning:
Brugeroprettelsen sker ved at trykke på “Log ind med NemId” knappen, når du er inde i selvbetjeningsvinduet.
Under brugeroprettelsen skal du udfylde en række oplysninger om dig selv. Det er vigtigt, at du udfylder e-mail feltet med en gyldig e-mail adresse, da vi bruger denne mail adresse til at sende et aktiveringslink og senere til at give dig besked, når der er svar på e-portalen fra din læge.
Når du har udfyldt brugeroprettelses skemaet, og har trykket på “opret ny bruger”, modtager du kort efter en mail fra “noreply@besoeglaegen.dk”. Mailen sendes til den email-adresse du angav, da du oprettede dig som bruger.
Tryk på aktiverings-linket i mailen – et nyt vindue vil nu åbne sig, og du vil her kunne se, at din bruger er vellykket aktiveret.
Du kan fremadrettet selv vælge om du vil:
- Logge ind på e-portalen med dit CPR-nummer samt dit PASSWORD (det du netop har oprettet, da du registrerede dig som bruger)
- Logge ind med MitID
*Ovenstående gælder for personer over 15 år, der har et MitID. Er du under 15 år, skal du kontakte klinikken for at blive oprettet.
Vigtigt! Børn skal oprettes selvstændigt under deres eget cpr.nr. ved spørgsmål der vedrører dem, så dette kommer til at stå i deres egen journal og ikke forældrenes. Kontakt klinikken for hjælp til oprettelse.